Apple vinder slaget om Korea (uden kamp)

Artikler på Appleinfo kan være baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen kan være betalt. Er der links i artiklen, er de derfor af kommerciel karakter

Kamphanerne Samsung og Apple har travlt med at bekrige hinanden på alle tænkelig måder. Der hvor de begge to nok helst vil vinde er på salgsdelen, og her er det i den grad Apple der trækker de længste strå gang på gang.

De er den største producent af smartphones, de er det største selskab i verden osv. Historisk set har Samsung dog haft et god tag på det hjemmelige marked i Sydkorea, men når det kommer til salget af tablets kommer de alligevel til kort overfor Apple.

Med omkring en million solgte iPads sidder Apple nemlig på et sted mellem 70 og 80% af markedet, hvilket uden tvivl ikke falder i god jord på direktionsgangene hos Samsung. Samsungs markedsandel forventes blot at være et sted mellem 10 og 15 %, hvilket givetvis ikke er tilfredsstillende.

Måske er det derfor der går rygter om, at Samsung arbejder på billigere udgaver af deres tablets, hvilket måske ville kunne konkurrere med Apple’s iPads. Samtidig går der dog også rygter om, at Apple vil sende en 8 tommer iPad på markedet, der ikke kun skulle være mindre i skærmen men også i prisen. Det er dog endnu ikke noget Apple har bekræftet og er derfor stadig på rygtestadiet.

 

Skriv en kommentar til indlæget

*