Apple mister markedsandele i Kina

iPhone 8 iPhone 8

Artikler på Appleinfo kan være baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen kan være betalt. Er der links i artiklen, er de derfor af kommerciel karakter

Apple er stadig verdens største brand foran Amazon, Google og andre. Tiderne er dog ved at skifte en smule for den amerikanske tech gigant. Således er suveræniteten ikke helt hvad den har været. Overskuddene der præsenteres er stadig nærmest astronomiske, men de er ikke så store, som de tidligere har været.

Et af de steder, hvor Apple kæmper lidt for tiden er i et af verdens absolut største markeder Kina. Som det er med så meget andet, når det kommer til Apple, så holder de kortere tæt til kroppen. De kommer kun med de oplysninger, som de selv synes de vil ud med, og salgstallene annonceres ofte kun, når de er tilfredse med dem.

Apple har således ikke annonceret salgstal for Kina i et stykke tid, og analysefirma IDC mener da også, at nedgangen fra sidste kvartal i 2018 oplevede en nedgang på hele 20% i forhold til samme kvartal i 2017. Altså tal der i den grad er til at tage og føle på.

Det skyldes både nye toldregler mellem USA og Kina, men også at det kinesiske mærke Huawei, oplever en enorm vækst. Hvor Apple menes at være faldes med omkring 20%, er Huawei samtidig steget med omkring 23%

Skriv en kommentar til indlæget

*