iPhone 4S i mere end 90 lande

Artikler på Appleinfo kan være baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen kan være betalt. Er der links i artiklen, er de derfor af kommerciel karakter

Når Apple lancerer en ny iPhone, bliver den gradvist udbredt globalt. Den har ikke den samme lanceringstidspunkt i alle lande, hvilket blandt andet hænger sammen med at Apple ikke ville kunne efterkomme kravet, hvis hele verden skulle have en ny iPhone på samme tid.

I USA hvor den blev lanceret som det første sted kom den i midten af oktober, og her små tre måneder senere kan meget snart købes i mere end 90 forskellige lande. Dermed er det den model er der blevet hurtigste globaliseret ifølge Apple chefen Tim Cook.

Fredag den 13. januar vil Apple nemlig lancere den i hele 22 nye lande og dermed 22 nye markeder. Blandt disse lande er blandt andre Cayman Islands, Cameron, Kenya, Senegal og Bolivia.

Med godt 1,5 milliarder indbyggere er der dog ikke nogen tvivl om, at det mest spændende marked der bliver lukket op for den 13. januar er Kina. Indtil videre vil den kun kunne købes med det kinesiske teleselskab China Unicom, og det vides ikke om den eksklusive aftale vil vare ved.

Apple’s iPhone 4S er allerede solgt i mange millioner eksemplarer, og de 22 nye markeder vil uden tvivl ikke skade det i forvejen skyhøje salg. Især ikke hvis modellen falder godt i kinesernes smag.

Skriv en kommentar til indlæget

*